zondag 18 mei 2014

Update

Tijd voor een update vond ik.
Dinsdag ben ik bij de dokter geweest en heb ik een doorverwijzing gekregen naar de afdeling orthopedie in het ziekenhuis voor mijn rugwervels die niet zo ok bleken te zijn op de röntgen foto’s van afgelopen zaterdag. Inmiddels heb ik daar bericht van en mag ik maandag de 26e eerst naar de radiologie afdeling (voor foto’s lijkt mij) en direct daarna bij de orthopeed. Spannend en ik ben erg benieuwd.
Vrijdags ben ik naar de trauma chirurgie poli geweest voor controle van mijn knie. En dat ging niet zo goed als ik hoopte. Mijn knie is vreselijk instabiel en bij vergelijking van mijn andere knie bleek die ook niet ‘sjofel’ te zijn. Ik heb een brace gekregen en moet wachten op een oproep voor de MRI. Morgen (maandag) moet ik ze wel weer bellen, de brace die ik heb gekregen is een maat te groot en daardoor klap ik nog steeds naar achteren met mijn knie (en met naar achteren bedoel ik dus de andere kant op dan dat je knie zou moeten..)  Ook daar dus spannend wat er allemaal mee gaat gebeuren en wat er mis mee is.
Ergens is de val van Neel een zegen geweest, ze komen achter van alles dat mis is en er wordt nu goed naar gekeken. Maar het brengt ook zorgen , want tsja als het allemaal mis is dan is er ook kans dat ik geopereerd moet worden. Ik blijf heel hard tegen mezelf zeggen dat ik het stap voor stap moet bekijken maar dat is best moeilijk voor iemand die alle scenario’s afgaat… Een operatie op zich boeit me niet zo, zall pijn doen maar ach. Wat mij dwars zit zijn de honden. Die kunnen natuurlijk prima ergens logeren en zullen waarschijnlijk mij niet eens zo missen omdat er overal vriendjes zijn om mee te spelen, maar ik maak me zorgen om mijn psychische toestand als ik ze dagen moet missen. Vooral Bella is mijn steun en toeverlaat als ik het moeilijk heb. Gelukkig heb ik ook al een aanbieding gehad dat mocht ik geopereerd worden ik bij vrienden mag verblijven samen met de honden. Je maakt je immers zo druk over de honden dat je er nog niet eens over nadenkt wat je zelf gaat doen.. Denk niet dat ze mij naa huis laten gaan als ik helemaal alleen ben …
Dit wetende geeft mij weer wat rust en kan ik me voorlopig gewoon op de komende tijd focussen.
Mijn ribben doen overigens nog wel zeer, vooral ’s nachts, en daarvoor slik ik ’s nachts ook pijnstilling, overdag niet meer. Mijn schouder doet helemaal niet zeer meer dus die is weer opgeknapt. Dat is iig 1 ding wat niet meer kapot is haha.
De boerderij houd ik op de hoogte maar ik ga volgende week nog niet heen. Dit voornamelijk omdat ik het gehobbel heen (1 uur) en terug (nog 1 uur) in het busje niet zie zitten. Daarnaast kan ik er nu ook niets uitvoeren. Als het volgende week goed gaat ga ik de week erna weer heen. Wel een beetje jammer omdat ik donderdag jarig ben en een high tea zou doen op de boerderij om te vieren. Ik stel dat dus nog even uit en dan vieren we het later.
Donderdag jarig dus. 30 jaar wordt ik, en zaterdag vier ik het voor wie gezellig langs wil komen met koffie/thee en gebak. Ik doe niets uitgebreids, lekker simpel.

Volgende week weer een update!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten