vrijdag 11 april 2014

Typische klunsigheid

Na vorige week flink ziek te zijn geweest voel ik mij deze week weer een stuk fitter.
Tijd om het normale leven weer op te pakken. Dinsdag had ik een afspraak over de ophoging van mijn CIZ indicatie. CIZ is het bedrijf/orgaan dat indicaties afgeeft voor dagbesteding maar ook AWBZ uren.
In mijn geval ging het om ophoging van mijn dagbesteding. Momenteel heb ik namelijk 5 dagdelen ter besteding die ik nu voldoe in 2,5 dag. Omdat regulier werk er hoogstwaarschijnlijk niet meer inzit is uitbreiding van mijn dagbesteding een goede volgende stap volgens mijn behandelaren. Dus als eerste heb ik een motivatiebrief geregeld van mijn behandelaren, althans , dat was het idee maar helaas kreeg ik een dag van tevoren geen motivatiebrief maar een oud zorgplan dat niet meer up to date was. Jammer, ze zijn niet altijd up to date bij mijn behandeling wat betreft de papieren…
Maar goed ik dus naar de indicatie aanvraag. Daar werd mij verteld dat het CIZ nog maar 10% van de aanvragen van het RIBW controleerd. Voel je hem al aankomen? Ja dus.. ik zat mooi bij die 10%. Dat betekend dat ik binnen 2 weken hoor of mijn aanvraag geaccepteerd is. In de tussentijd kan het CIZ mijn begeleider van het RIBW bellen of ze bellen mij zelf. Hoe dan ook moest ik mij geen zorgen maken, het was enkel een ophoging. Ik wil heel graag zeggen dat ik mij daar geen zorgen om maak maar stiekem ga ik er toch van in de zenuwen zitten. 2 weekjes zenuwen dus.
Ook weer na 2 weken van afwezigheid naar de boerderij geweest. Jammer om te merken dat in mijn afwezigheid de eetgroep in de soep is gelopen.  Dat is vooral jammer voor de mensen die zich opgegeven hadden maar dat maakt wel duidelijk dat als ik er niet ben ik beter de eetgroep kan overslaan. Ik had overigens niet veel energie deze week. Na uit verveling en frustratie maar cupcakes te hebben gebakken op woensdag heb ik donderdag eigenlijk niets uitgevoerd behalve met de hondjes gewandeld en in een stoel voor de kachel te hebben gesoest..
Gisteren had ik ook weer een stuntel moment. Ik zou gaan douchen, stapte op een lege shampoo fles en gleed daarbij onderuit. Bij een loze poging om te blijven staan trok ik het douchegordijn incl roede naar beneden , sloeg ik met mijn hoofd tegen de muur en verdraaide ik mijn rug.. Au!, gelukkig blijkt het redelijk mee te vallen, heb ik alleen een zere plek en een pijnlijke rug. Ik overleef het wel maar het was nou niet bepaald hoe ik het weekend in wilde gaan.
Hopelijk is het weekend mij beter gezind en kan ik maandag weer fris aan een nieuwe week beginnen!

Geniet allemaal van het weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten