vrijdag 4 april 2014

Ook tijdens griep een beperking...

Ik ben afgelopen week behoorlijk ziek geweest en ben nog steeds eigenlijk ziek. Buikgriep. Jakkes en daardoor zit ik veel binnen. Nou zou je denken dat je daardoor ook niet veel meemaakt op het gebied van je psychische beperking maar dat valt nog best tegen.
Ten eerste moet je dingen gaan afzeggen die je belooft hebt. Afspraken verzetten etc.
Eerst maar eens naar de boerderij gebeld en ook nog even eraan helpen herinneren dat de eetgroep geregeld moet worden. Zou ik dat niet zeggen dan vergeten ze het waarschijnlijk :P  Ik voel mij op dat moment schuldig dat ik die groep niet kan doen. Dat ik een legitieme reden heb, griep,  voelt voor mij niet zo legitiem. Maar ja, al lag ik in het ziekenhuis met een gebroken rug vind ik het nog niet legitiem.
Nee zeggen of een weerwoord geven is ook zo iets moeilijks. Naast het boerderij gebeuren zou ik vrijdag ochtend oppassen op het dochtertje van een vriendin. Donderdagmiddag spreek ik betreffende vriendin en geef aan dat morgen niet echt gaat werken.  Ah joh de wc bij mij is ook dichtbij , en omdat ik er niets op durf te zeggen grap ik lekker mee. Ja is ook zo , ik zie je morgenochtend dan wel.
Maar het zit me dwars als ik weer op de bank zit.. Ik heb buikgriep , flink ook en  voel mij totaal niet in staat om op te passen.. Maar duidelijk vind ze dat het wel meevalt, ben ik zo’n aansteller dan? Na een flinke discussie met mijzelf besluit ik door te pakken. Belabberd op de bank bij een ander terwijl ik ziek ben kan niet de bedoeling zijn, dus hoe schuldig ik mij ook voel , en klaar voor een reactie vol schuldigmakende feiten stuur ik een berichtje dat ik erover nagedacht heb en dat ze echt andere oppas moet regelen. Ik verstuur het en maak me vervolgens klaar voor de vriendinnenoorlog van de eeuw… M’n telefoon laat horen dat ik een berichtje heb en even durf ik niet te kijken… toch maar doen dan heb ik het gehad. Een vrolijk berichtje staat er : Geeft niets joh! Haha ik regel wel wat anders.
Oh pfewww dat scheelt , maak ik er weer een drama van… En ja dat is precies wat ik doe…. Je zou denken dat ik mijn goede vriendinnen toch wel beter ken dan vandaag en dat soort dingen durf te zeggen, maar ik durf niemand 100% te vertrouwen dus ook daar twijfel ik wel eens aan. Dat ligt niet aan mijn vriendinnen maar bij mij. En vooral voor mijzelf is dat erg lastig.
Voor nu heb ik in iedergeval alles kunnen regelen voor mijn weekje ziek zijn. Hopelijk voel ik me tegen zondagochtend beter zodat ik toch nog naar de hondentraining kan , al is het alleen maar om te zitten theeleuten.. Ben ik er even uit. Enige echt positieve wat ik uit ziek zijn kan halen is dat de kilo’s eraf vliegen. Tsja ik weet wel dat dat voornamelijk vochtverlies is maar het staat wel mooi op je weegschaal :P

Tot de volgende keer J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten